Lucia

Idag är det Lucia om ni inte har märkt det, iallafall så har jag märkt det men jag tycker inte att det känns som Lucia. Eller vad tycker ni?
Men dagen började med att man var skittrött och man ville verkligen inte gå upp från sängen. Det var skit kallt ute och jag var tvungen att stå ute i kylan i typ 15 minuter bara för att man hade två kamroväskor och två stativ så jag frågade pappa om han kunde skjutsa mig men då skulle han ju åka tidigt så därför fick man stå ute =( I skolan var det jätte mysigt. Det var ljus tända, julmusik spelades och skolan bjöd på pepparkakor, lussekatter och dricka. Jätte gott var det med. Vid 9 var det Lucia i kyrkan "Skogslyckan". Där inne försvann mysigheten. Det var jätte ljust när luciatåget kom, då ska det ju vara mörkt och Luciat var inte speciellt bra, det var ok för mig. Dom sjöng bra och så men alla sjöng inte och dom såg tråkiga ut och dom kunde inte alla texterna. Jag kankse har för många saker som ska finnas där när det är sådana högtider. Aja sen var det inte något speciellt under dagen i skolan.
Vad händer i er skola?

http://www.svenskakyrkan.se/Sve/Bilder/Bilder/9cf43241-1a57-4a2c-8db3-3ee8c7450547.jpg

http://www.filindeblogg.nu/wp-content/uploads/2010/11/T%C3%A4nda-ett-ljus.jpg

 

Tänd ett ljus och låt det brinna,

Låt aldrig hoppet försvinna, det är mörkt nu,

Men det blir ljusare igen


Kommentarer
Postat av: MINDY

de var ju förjävligt vad du klagar på vårt luciatåg :'(

2010-12-13 @ 20:29:41
Postat av: johanna

lucian svimmade ;(

2010-12-13 @ 20:40:23
URL: http://nordmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0