What has happened this week

Jag tänkte berätta lite om vad som har hänt den här veckan.

I måndags
kollade vi ut balklännigarna som dom skulle ha på modevisningen igår.

I tisdags
fixade jag och Ramona iordning sakerna och lite sånt tills modevisningen. Det var jätte kul. Jag fick lära mig saker man kunde göra med löshår. Det var jätte roligt.

I onsdags
så var jag i skolan.

I torsdags var jag på Amår, Arbetsmarknadsdagen, och det ägde rum i Linnéuniversitet i Växjö. Jag kan säga att det var väldigt lärorikt och jag fick styla en massa kunder och så fick jag prata en massa engelska. Det var absolut det jobbigaste kan jag säga, jag har nog aldrig varit så nervös för att prata engelska. Men det gick bra förrutom att jag glömde bort hur man skulle säga blunda, close your eyes, men jag glömde bort det så jag försökte visa det hur dom skulle göra och det så ju hur dumt ut som helst. Mina kollegor bara skrattade åt mig =) hahah men det var kul. Efter detta så ringde Lotta, min danslärare, till mig. Hon erbjöd mig ett jobb. Lena som är dramalärare där på kulturskolan, hon klarar inte av att ta skruvborna själv, så då undrade dom om jag ville hjälpa till och jag skulle få lön för det. Detta skulle äga rum på onsdagar och då är jag ju i skolan, men rektorn sa att jag skulle kunna plugga distans. Jag hoppas verkligen på att detta kommer att funka så som jag då har tänkt ut. Det skulle vara perfekt, men inget är perfekt här i världen =)

Igår var det modevisningen på Grace. Dagen gick åt att creppa, våffla håret, man hade jätte ont i tummarna sen. Vi som skulle gå vidare sen från salongen till Grace, vi var hungriga så vi gick till Lagerlunden och åt jätte god mat. Jag åt en toast med skagenröra på och löjrom. Riktigt gott kan jag säga er. Sen fick vi göra lite små justeringa på håret efter att dom hade satt på sig klänningarna.

Idag kommer jag gå på kalas till min kusin. Jag kommer inte riktigt ihåg hur gammal han blir men det ska bli kul iallafall. Efter det kommer jag och Albin hitta på nått skojsigt. Vi får se vad det blir =)

Nu blev det väldigt mycket text men jag ville ändå berätta detta för er läsare, å jag vet att jag inte har uppdaterat på länge så ja.

http://photos.posh24.com/p/200400/z/roberto_cavalli/roberto_cavallis_modevisning.jpg

Bilde från modevisningen kommer att komma upp men jag vet inte när, jo när jag får bilderna =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0